Autor | Gry paragrafowe | ||
~seraphina Użytkownik |
| ||
Gra paragrafowa - gra książkowa (gamebook), oparta na wyobraźni gracza, podobna do gry fabularnej, ale przeznaczona wyłącznie dla jednej osoby. Gra polega na czytaniu opisów i dokonywaniu wyborów, z których każdy odsyła nas do innego paragrafu w książce (stąd nazwa). W trakcie gry można zbierać przedmioty (swój stan posiadania gracz przeważnie zapisuje na osobnej kartce) i ich używać, zmieniają się także takie wartości jak siła czy punkty życia. Istnieją też pozycje pozbawione podobnych statystyk, które skupiają się na dążeniu do uzyskania jak najbardziej literackiej formy zbliżonej do opowiadania. Szperając dzisiaj po internecie natknęłam się na jedną amatorską tego typu książkę. Była napisana przez osobę z pewnego forum. Od razu ją przeczytałam i bardzo spodobało mi się takie inne "czytanie" niż dotychczas. Jednak książka była krótka, a ja zaczęłam szukać informacji czy istnieją inne takie książki. Okazało się, że tak, a nawet jest ich bardzo dużo! Jestem ciekawa czy Wy znacie coś takiego jak właśnie "gry paragrafowe" i czy je czytaliście/graliście. Jeżeli tak to macie swoje ulubione, które polecacie? | |||
Autor | RE: Gry paragrafowe | ||
~Radi Użytkownik |
| ||
O, jaki ciekawy temat. Tak, znam gry paragrafowe. Natknąłem się na nie kilka razy, jednak jest to dla mnie tylko taka grana ciekawostka. Ostatnie gry, na które się natknąłem to krótkie historyjki znalezione na internecie, odwołujące się do innego większego uniwersum. Jest to ciekawy rodzaj czytanek, ale nie zamierzam kupować żadnych dużych opowieści z tego klimatu. Aczkolwiek polecam każdemu zagrać sobie choć raz w coś takiego. Edytowane przez Victoria dnia 19-01-2016 11:54 | |||
Autor | RE: Gry paragrafowe | ||
~MrDark Użytkownik |
| ||
Powiem szczerze, że po raz pierwszy słyszę o czymś takim. Brzmi sympatycznie, na pewno czyni czytanie dużo bardziej ekscytującym niż normalnie, no i liczy się dobra zabawa. Pewnie dużo zależy od samej książki i jej tematyki, ale sam pomysł bardzo mi się podoba. W przyszłości postaram się zagrać w coś takiego. | |||
Autor | RE: Gry paragrafowe | ||
użytkownik usunięty |
| ||
Dzień dobry! Tak się składa, że jestem poniekąd pasjonatem gier paragrafowych. I sam stworzyłem kilka takowych. Pierwsza - "Kręte drogi" - jest niezbyt oryginalna i niezbyt rozbudowana (na zasadzie "pierwsze koty za płoty"\). Gracz wciela się w rycerza Zakonu Światłości, któremu przyjdzie się mierzyć z wielce mrocznym zagrożeniem... albo do niego dołączyć. wersja PDF: http://www.mediafire.com/?3u57crvdz9cj5y6 Druga - "Wielka Wojna Sukcesyjna - jest odrobinę (ale tylko odrobinę) bardziej oryginalna i rozbudowana. Założenie jest dosyć sztampowe, choć w "interaktywnej fikcji" chyba nie było jeszcze użyte. Miejscem akcji jest niegdyś potężne Imperium (jak wspominałem, sztampa). Ostatni cesarz umarł, nie pozostawiając męskiego potomka, w związku z czym imperialni możnowładcy rozpoczęli krwawy spór o koronę. Do konfliktu mieszają się też inne potężne frakcje, takie jak Imperialny Senat czy Kościół Hierarchistyczny, a także stłamszeni wyznawcy starych, pogańskich bogów pragnący wykorzystać wojenny chaos, by wyjść z podziemia i na nowo wznieść sztandar swojej wiary. Co gorsza, ościenne mocarstwa są gotowe wkroczyć z interwencją, by ugrać coś dla siebie. Alter ego gracza jest dawnym żołnierzem, który po zakończeniu służby osiadł na wsi, aby pędzić żywot spokojnego kmiecia. Ale pewnego dnia wojna domowa wkracza do jego osady i bohater zostaje wplątany w wir wydarzeń. Z początku gracz kieruje jedynie własną osobą i niewielką grupą towarzyszy broni, ale w miarę rozwoju historii może uzyskać większy wpływ na wydarzenia rozgrywające się w Imperium. Czytelnik będzie dowodził oddziałami i armiami, piął się w hierarchii, zawierał sojusze i zdradzał swoich mocodawców, knuł spiski lub dokonywał bohaterskich czynów. Od jego wyborów będzie zależało to, czy jego frakcja zwycięży w wojnie, czy pomoże zasiąść na tronie komuś innemu, czy też sam zdobędzie władzę nad Imperium, czy doprowadzi państwo do rozkwitu, czy upadku, czy utwierdzi cesarską władzę, czy przekształci kraj w republikę, czy ugnie kolana przed Kościołem, czy poprowadzi wyznawców starych bogów do zemsty - i tak dalej, i tak dalej. Przewidziane są też wątki romantyczne (choć muszę przyznać, że wyszły mi wyjątkowo sztywno i kiczowato), choćby dlatego, że mariaże też są narzędziem polityki. Gra liczy 813 paragrafów, ale ze względu na bardzo duże rozgałęzienie fabuły, jednorazowe ukończenie gry zamyka się w liczbie 8-13 wyborów, choć w ten sposób czytelnik ujrzy jedynie niewielki fragment wszystkich możliwości. Paragrafy są dosyć długie, większość z nich zajmuje ok. strony A4. Niestety, nie jestem zadowolony z jakości mojej własnej pracy. Konieczność opisania każdej możliwości sprawiła, że nie miałem czasu, sił i natchnienia by skupić się na rozbudowanych i "literackich" opisach oraz dialogach - w efekcie, miejscami gra bardziej przypomina streszczenie wydarzeń, niż "interaktywną powieść", a w niektóre fragmenty są dosyć grafomańskie. Tym niemniej, jeśli ktoś ma czas i ochotę, zapraszam do zapoznania się z tym wytworem i wyrażenia swojej opinii. Format doc -http://www.mediafire.com/download/h560jih6abfpkde/Wielka+Wojna+Sukcesyjna+1.3.doc http://www.mediafire.com/download/h560j ... na+1.3.doc Format pdf -http://www.mediafire.com/download/jtto8b5031tkja1/Wielka+Wojna+Sukcesyjna+1.3.pdf http://www.mediafire.com/download/jtto8 ... na+1.3.pdf Format mobi - http://rolegames.pl/wp-content/uploads/ ... 05250.mobi http://rolegames.pl/wp-content/uploads/ ... 05250.mobi Trzecia - "Sprawy rodzinne". Ten wytwór osadzony jest w tym samym świecie, co "Wielka Wojna Sukcesyjna" , aczkolwiek istnieje kilka istotnych różnic. - Tematyka - "Sprawy rodzinne" skupiają się na losach pretora (urzędnika wymiaru sprawiedliwości) działającego w Mieście Tronowym, stolicy Imperium. Bohater będzie musiał stawić czoła psychopatycznemu mordercy, odpowiednio postępować ze zwierzchnikami... a także własną rodziną. - Forma - tym razem poszedłem bardziej w stronę "interaktywnego opowiadania". Oznacza to po pierwsze, że paragrafy są znacznie dłuższe niż w "Wielkiej Wojnie Sukcesyjnej" (co niestety odbiło się na trochę mniejszej ilości paragrafów - jest ich tylko 41). Po drugie - paragrafówka nie jest pisana w drugiej, lecz w trzeciej osobie, a bohaterem nie jest bezimienny awatar gracza, tylko skonkretyzowana postać. Znowuż - jest to rozwiązanie nietypowe i rozumiem, że nie każdemu przypadnie do gustu. Jeden z testerów stwierdził wręcz "Przykro mi to stwierdzić, nie jest to gra paragrafowa" (dlatego też dałem podtytuł "Opowiadanie interaktywne" zamiast "Gra paragrafowa". PDF: http://www.mediafire.com/download/06jv5 ... ne+1.4.pdf MOBI: http://www.mediafire.com/download/cb3p5 ... znany.mobi Jeśli ktoś ma jakieś uwagi nt powyższych wytworów, chętnie je poznam. (Gry są udostępnianie całkowicie darmowo, nie czerpię z tego żadnych korzyści materialnych). Prowadzę też bloga, na którym zamieszczam swoje gry/recenzje gier innych twórców/materiały do tworzenia: adgedeon.blogspot.com (również blog jest niekomercyjny). Pozdrawiam! | |||
Skocz do Forum: |
Witajcie na nowej wersji ShoutBox. Wszelkie problemy prosimy zgłaszać do administracji lub bezpośrednio do twórcy - Anagana.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać wiadomości.
.