Sezon 9 + Nowości ze świata Winx i Fate

W ostatnim czasie w sieci pojawia się wiele newsów dotyczących nie tylko reboota serii Winx, nazywanego potocznie "sezonem 9", ale mamy również do czynienia z wiadomościami związanymi z całą firmą Rainbow S.r.l. Ale co one mogą nam powiedzieć? To, jakie ruchy na rynku animacji i giełdzie papierów wartościowych podejmuje spółka, pokazują nam, jakim budżetem może posługiwać się obecnie Rainbow, a co za tym idzie - jakie kroki mogą podjąć przy tworzeniu projektów - w tym przy serii Winx.
1. Strona news.cinecitta.com ostatnio poinformowała nas o ogromnym newsie w świecie Winx i Rainbow. Jak możemy wyczytać z tekstu, grupa Rainbow S.p.a. na czele ze swoim dyrektorem generalnym Iginio Straffim, po 13 latach wykupiła 30% całej spółki od firmy Paramount Global - właściciela m. in. Viacom, MTV i Nickelodeon. Jeśli jesteście z WinxBlogger od samego początku, wiecie, że z uwagi na problemy finansowe w tamtym czasie oraz chęć podjęcia współpracy z dużą korporacją (Nickelodeon), podupadające lekko Rainbow musiało sprzedać część udziałów firmie Paramount w 2010 roku. Dzięki temu przeżyli swoje ponownie odrodzenie, a "Klub Winx" mógł dotrzeć globalnie do wielu krajów, w których już dawno ich nie było. Między innymi do tak nieosiągalnej Ameryki Północnej i do Stanów Zjednoczonych. Po udanym przejęciu firmy Colorado Film i sukcesie produkcji spod ich ramienia (pisaliśmy o tym kilka lat temu na łamach newsów) budżet Rainbow odbudował się na tyle, że Iginio mógł odkupić wcześniej sprzedane akcje i spółka Rainbow S.p.a. ponownie jest firmą prywatną.
Co mówi to fanom serii Winx? Niezaprzeczalne jest to, że wszystko ikoniczne podboje Winx na światowym rynku - wliczając w to sezony 1-4 animacji Winx, pierwszy i drugi film kinowy, trasy musicalowe, pokazy na lodzie - odbywały się za czasów, kiedy prawa do licencji na serial Winx posiadało wyłącznie Rainbow. Dzięki temu nikt nie miał prawa im dyktować, jakie posunięcia względem serii mogą wykonywać twórcy serialu. Może oznaczać to, że sezon 9/reboot, który obecnie jest w produkcji, może faktycznie okazać się strzałem w dziesiątkę!
O planowanym sukcesie reboota może również mówić news, który jakiś czas temu pojawiał się w sieci, mówiący, że produkcja okraszona nazwą "Winx 9" jest koprodukowana ponownie we współpracy z Rai Fiction (sezony 1-7), a nie z Rai YoYo (sezon 8). Rai YoYo charakteryzuje się produkcją programów telewizyjnych dla widzów, których statystyczny wiek nie przekracza 6 roku życia. Co jest powyżej, zahaczając przy tym grupę nawet nastoletnią, trafia w ręce Rai Fiction.
Przypominamy, że to są tylko nasze sugestie, ale wyjątkowo wszystkie gwiazdy na niebie wskazują, że nowa produkcja Winx rzeczywiście może okazać się sukcesem. Może, ale nie musi.
2. Mimo, że do premiery sezonu 9/reboota serialu "Klub Winx" we Włoszech zostało jeszcze sporo czasu, to firma Rainbow nie spoczywa na laurach, a wręcz pierwszy raz od dawna, wychodzi do fanów z małym sneak-peekiem. Kilka miesięcy temu do sieci wyciekło zdjęcie przedstawiające Bloom, Stellę i Flora w nowej transformacji nazwaną przez większość fanów "Nowym Charmixem", a teraz dowiadujemy się, że firma Ferrero Italia - producent marki Kinder we Włoszech - na Wielkanoc 2023 wypuści serię limitowanych figurek w Kinder Niespodziance. W środku będziemy mogli znaleźć trzy figurki przedstawiające czarodziejki w nowej transformacji, a zawartość jajka zawierać będzie magiczny kod QR, który umożliwi konsumentowi odblokowanie specjalnie ukrytej treści w aplikacji Kinder Pasqua, którą można pobrać na telefony z Androidem i iOS. Słodycze trafią na włoskie półki w okresie świąt Wielkanocnych.
3. Mimo, że seria "Przeznaczenie: Saga Winx" została zakończona i serial nie będzie kontynuowany, firmy nie przestają produkować akcesoriów związanych z tym projektem. Jak informuje nas brazylijskie źródło informacji o Winx - instagram: WinxPowersBR - brazylijska firmo Clio wyprodukowała plecaki i piórniki sygnowane logiem i grafikami z Fate. Cena piórnika wyniesie około 40zł, a plecaka około 120zł.