Nowości
18.04.2024
❧ dodano komiks nr 238 - Cienie w Chmurnej Wieży

06.04.2024
❧ dodano komiks nr 161 - Technomagiczny konkurs

25.03.2024
❧ zaktualizowano odtwarzacze wideo - SEZON 1 FULL HD

18.03.2024
❧ dodano komiks nr 228 - Magia Flory i Miele

14.03.2024
❧ dodano komiks nr 237 - Dobry pomysł

08.03.2024
❧ dodano komiks nr 205 - Magia Winx Rock

19.02.2024
❧ dodano komiks nr 171 - W świecie snów

18.02.2024
❧ dodano komiks nr 208 - Siła natury

17.02.2024
❧ dodano komiksy nr 217, 218, 220, 221, 224, 226, 227, 229-231, 233, 234

14.02.2024
❧ dodano komiks nr 236 - Nowy początek

24.01.2024
❧ naprawiono muzykę z 2 sezonu

Użytkowników Online
 Gości Online: 1
 Brak Użytkowników Online

 Zarejestrowanych Użytkowników: 2,050
 Najnowszy Użytkownik: ~Betty
Dzisiejsi Solenizanci
Ritsukox

Wywiad: Iginio jako jedyny wierzył w Winx Club


Nikt nie wierzył w Winx Club poza jego twórcą. Iginio Straffi, twórca serialu animowanego Winx Club i założyciel włoskiego studia Rainbow SpA, ma wiele opinii na temat tego, jak wyglądały kreskówki z przełomu lat 90. i wczesnych lat 2000.

„Naprawdę nie było nic dla dziewczyn”, mówi dla Polygonu. „A to nie było sprawiedliwe. To nie było miłe”.

W tamtych czasach, jak mówi Straffi, większość zachodnich animacji była dostosowana do chłopców, z męskimi postaciami wyruszającymi na przygody. Chciał stworzyć kreskówkę z dziewczynami w rolach głównych, specjalnie dla dziewczyn. Większość ludzi nie wierzyła w tę wizję.

„Szczerze mówiąc rynek nie był wtedy przychylny, ponieważ kupujący mówili mi, że wiele dziewczyn ogląda teraz live action dla dzieci. Popularne były filmy Disneya, takie jak Lizzie McGuire i kilka innych sitcomów Nickelodeon”, mówi. „Pomyślałem, że wcale tak nie jest. Stwierdziłem, że potrzebujemy bohaterów, nie tylko w sitcomach, ale z mocami w świecie fantasy, z którymi dziewczyny mogą się identyfikować i chcą być jedną z nich. I tak naprawdę walczyłem o ten pomysł.”

Winx Club zadebiutował we Włoszech, ale znalazł się również w USA u dystrybutora 4Kids, który regularnie zajmował się importowaniem kreskówek. Spektakl opowiada o nastoletniej dziewczynie o imieniu Bloom, która odkrywa, że ​​ma moc płomienia smoka i udaje się do szkoły dla czarodziejek w Magicznym Wymiarze. W szkole Alfea poznaje mnóstwo innych dziewczyn o różnych zdolnościach, poznaje fantastyczny świat i odkrywa sekrety swojej przeszłości. Pełna jasnych, stonowanych w klejnoty wizualizacji i modnych strojów, Winx Club podkreśla przyjaźń między kobiecymi postaciami, które stawiają czoła złoczyńcom.

W tym czasie 4Kids nadawały seriale takie jak Pokémon , Yu-Gi-Oh! , oraz Młodzi Tytani, Żółwie Ninja, co oznaczało, że w składzie wyróżniały się magiczne dziewczyny, takie jak Winx Club. Jak się okazuje, przeczucie Straffiego było słuszne: dziewczyny uwielbiały Winx Club, a serial trwał znacznie dłużej niż pierwotnie zaplanowane cztery sezony. W końcu zaczął być nadawany na Nickelodeon, a ViacomCBS kupił Rainbow w 2011 roku i współprodukował Winx Club. W 2012 r. w Nick Junior miał premierę odświeżony program, dostosowany do młodszej publiczności, a w 2021 r. Fate: The Winx Saga, serial dla młodych dorosłych z aktorami na żywo przeznaczony dla tych, którzy dorastali z serialem, którego premiera miała miejsce w serwisie Netflix. Chociaż świat Winx ewoluował w tych dwóch rozgałęzionych kierunkach, dziedzictwo oryginalnego serialu pozostaje. Winx Club przełamał oczekiwania, udowadniając, że dziewczęta również oglądają kreskówki przepełnione akcją.

„Możesz pomyśleć, że jest to teraz coś bardzo powszechnego, ponieważ mamy mnóstwo bohaterek, które są silniejsze niż chłopcy i mężczyźni” – mówi Straffi. „Ale uwierz mi, 20 lat temu, kiedy po raz pierwszy prezentowaliśmy Winx… nie było to tak oczywiste, że postacie żeńskie kontrolują swoje przeznaczenie, swoje życie, są niezależne ze swoimi osobowościami i wszystkimi innymi rzeczami, które reprezentuje Winx Club.

Od samego początku Straffi chciał, aby serial był wyjątkowy. Zdecydował, że serial powinien koncentrować się na czarodziejkach, ponieważ chciał przekształcić je w bardziej współczesne stworzenia: „Czarodziejka nie oznacza wróżki chrzestnej czy kobiety z różdżką. To może być coś bardzo świeżego, bardzo dynamicznego.” Zespół Rainbow pracował niestrudzenie, aby te czarodziejki były odpowiednie, do tego stopnia, że nawet całkowicie usunęli prawie kompletnego pilota, gdy Straffi postanowił zmienić wygląd i historię. „Wyrzuciłem go, ponieważ tak bardzo chciałem zrobić coś oryginalnego i innego, a to nie było wystarczająco dobre”, wyjaśnia Straffi. W końcu postanowił wykorzystać jedną z rzeczy, z których Włochy są najbardziej znane: modę.

„Nie jesteśmy sławni i ugruntowani w rozrywce”, śmieje się. „Musiałem spróbować wykorzystać to, w czym [Włochy są] dobre”.

Nawet wśród innych kreskówek szytych na miarę, Winx Club wyróżnia się postaciami, które regularnie zmieniają stroje. Noszą modne ubrania i zmieniają je w zależności od odcinka i lokalizacji. Straffi wyjaśnia, że ​​proces animowania różnych strojów jest niezwykle kosztowny, dlatego większość twórców się tym nie przejmuje. „W końcu masz [programy takie jak] Scooby-Doo, w których postacie noszą te same stroje przez wiele, wiele odcinków, a nawet czasami w różnych warunkach pogodowych, po prostu dlatego, że jest to zbyt drogie i zbyt skomplikowane, aby je zmienić” – wyjaśnia. „Chciałem, żeby to był kolejny element oryginalności”.

„Są nastolatkami — w szkole ubierają się inaczej niż podczas uprawiania sportu, gdy wychodzą na drinka, gdy idą na plażę, na narty lub w jakiejkolwiek innej sytuacji. Pomyślałem, że możemy być bardzo modni w kreskówce, i dlatego zatrudniłem prawdziwych projektantów mody do narysowania ich garderoby”.

Estetyka wizualna serialu jest z pewnością kultowa, a publikacje modowe chwalą wygląd serii. W rzeczywistości Rada Regionalna Marche we Włoszech wybrała czarodziejki Winx do reprezentowania regionu na World Expo 2010 ze względu na ich charakterystyczne efekty wizualne. Ale podczas gdy jasna, kolorowa, bezkompromisowo kobieca estetyka serialu wyróżnia go, Straffi zwraca również uwagę, że Winx Club robił wtedy dość rzadką rzecz dla zachodnich kreskówek: ma zserializowaną fabułę, pełną zwrotów akcji, gdzie bohaterowie urosli, a historia ma konkretne zakończenie.

„To był pomysł, który ponownie nie został doceniony przez nadawców, ponieważ uwielbiali bajki, w których można zmienić harmonogram emisji” – mówi. „Chciałem poeksperymentować z czymś skomplikowanym, gdzie postacie ewoluują, mają swoistą ścieżkę — opowieść o dojrzewaniu, w której dowiadują się, kim są, jaką mają moc, skąd pochodzą. Pomyślałem, że to mocny element, który przyciągnie widzów. Będą chcieli wiedzieć, co będzie dalej”.

Większa, nadrzędna fabuła nie była jedyną inspiracją, jaką Straffi czerpał z anime. W rzeczywistości, bez sukcesu anime, Winx Club nawet by nie istniał.

„Japońska animacja sprawiła, że ​​pomyślałem wówczas, że dziewczyny oglądają kreskówki”, mówi, wskazując na Sailor Moon jako jeden z przykładów. „Wierzenie, że dziewczyny oglądają tylko seriale komediowe na żywo, nie miało dla mnie sensu”. Pomysł na transformacje również wywodzi się z anime, z długą tradycją gatunku "magiczne dziewczyny".

Winx Club nie był jedynym serialem animowanym z wieloma odcinkami i fabułą z udziałem pięciu magicznych dziewcząt, posiadającymi zdolności transformacji, który zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w 2004 roku. Disney'owe W.I.T.C.H. posiada wiele elementów wspólnych z Winx Club i zakorzenione jest u tych samych odbiorców, którzy dorastali z obydwoma kreskówkami. Chociaż serial miał swoją premierę w tym samym roku co Winx, komiks, na którym był oparty, zaczął działać nieco wcześniej. Disney Włochy zauważyło podobieństwa między tymi dwiema kreskówkami i ostatecznie pozwał Rainbow.

„Próbowali wszcząć spór bez żadnych podstaw”, mówi Straffi. "Dlatego przegrali natychmiast, z dużym odszkodowaniem od sędziego. Udowodniliśmy, że mieliśmy kontrakt z naszym producentem od dwóch do trzech lat przed pojawieniem się pierwszego komiksu [ WITCH ] we włoskim kiosku. Naprawdę nie mieli szans”.

Podobieństwa między serialami są powierzchowne. Oba pokazują rudowłose bohaterki, ale także była nią Kim Kolwiek i Bójka. Obie przechodzą transformację, ale ten pomysł ma bardzo długą historię w anime. Ale w przeciwieństwie do Winx Club, który wciąż jest emitowany i łatwo dostępny, WITCH przestał działać po drugim sezonie. W 2021 r. nie można go nigdzie obejrzeć legalnie, a fizyczne kopie płyt DVD kosztują ponad 60 USD. Straffi uważa, że ​​serial się nie powiódł, ponieważ Disney ukierunkowany był na odbiorców neutralnych pod względem płci. „To jest coś, czego postanowiłem nie robić od samego początku”.

Światowa popularność Winx nadal przytłacza Straffiego, ale on nadal uważa, że ​​nie udało mu się w pełni przełamać rynku Stanów Zjednoczonych. Serial cieszy się ogromną popularnością w Rosji i Turcji, co go zdumiewa, biorąc pod uwagę, że Rainbow nigdy nie sprzedawała kreskówki tak mocno w tych regionach, jak w pozostałej części Europy. Ale nawet partnerstwo z Nickelodeon nie podniosło serialu do tego samego poziomu w Ameryce.

„Szczerze mówiąc, do tej pory nie jestem zadowolony z tego, co osiągnęliśmy w USA” – mówi. „Odnieśliśmy sukces i byliśmy sławni, ale nie tak bardzo jak w Europie, więc musi być coś, czego nie zrobiliśmy, coś, co powinniśmy zrobić lepiej”.

Uważa, że ​​ma to wiele wspólnego ze sposobem, w jaki amerykańskie stacje emitowały serialowe odcinki na antenie tydzień po tygodniu. „Może dzieciaki nie pamiętają, co się wydarzyło tydzień temu, i naprawdę chciałyby poznać ciąg dalszy” – mówi. Właśnie dlatego Straffi uważa, że ​​Netflix i era "napadowego oglądania" — „oglądaj, kiedy chcesz, nawet jeden po drugim” — są korzystne dla programów o strukturze oryginalnej Winx Club.

W ostatnich latach Rainbow ściśle współpracowało z Netflix, który jest gospodarzem nie tylko nowego, odmienionego World of Winx (który jest przeznaczony dla młodszej publiczności niż oryginalna kreskówka), ale także innego programu animowanego o nazwie 44 Koty. Ta bliska współpraca pozwoliła Straffiemu zrealizować jedno z jego odwiecznych marzeń: serial Winx Club przeznaczony dla starszej publiczności.

„Byłem świadkiem tej ogromnej liczby fanów kreskówki Winx na całym świecie, po 10 latach widziałem, że są nowi i starzy fani”, wyjaśnia. „A media społecznościowe pokazywały nam tego rodzaju lojalność. Pomyślałem, że dla starszych fanów, którzy są już dorośli, powinniśmy stworzyć trochę akcji na żywo.

Podrzucił pomysł współpracy z lokalnymi włoskimi studiami, nie biorąc nawet pod uwagę amerykańskich, ale żadna z jego propozycji nie doszła do skutku. Wtedy Netflix podsunął pomysł na program dostosowany do dwudziestoparolatków, co zaintrygowało Straffiego. Po namyśle wprowadzili serial do produkcji. Ponieważ film został nakręcony w Irlandii, Rainbow nie było tak zaangażowane, jak by sobie tego życzył Straffi. „Chciałbym, żeby było więcej” – mówi. – Bo to są nasze dzieci.

Dyskutowali o castingu i potencjalnych reżyserach, ale wiele ważniejszych decyzji pozostawili Netflixowi — z mieszanymi wynikami. Straffi miał pewne wątpliwości co do Irlandii, którą nazwał „ładną, ale trochę zbyt deszczową”, ale ostatecznie był bardzo zadowolony z tego, jak Szkoła Alfea i otoczenie wyglądały w serialu. Ale miał jeden problem z serialem.

„Ubrania mogłyby być lepsze” – mówi. „I będą lepsze w drugim sezonie.”

Jeśli chodzi o kontrowersyjną obsadę serialu – białe aktorki zagrały dwie postacie, które oryginalnie zostały oparte na Lucy Liu i Jennifer Lopez – Straffi mówi, że nie może o tym wiele powiedzieć, ale przewidział negatywną reakcję fanów. Ogólnie rzecz biorąc, mówi, że oglądanie, jak jego dzieło ożywa jako serial na żywo, było surrealistyczne. I ma nadzieję, że serial Netflix to dopiero początek.

Ma wielkie marzenia dotyczące przyszłości Klubu Winx. Chce stworzyć film teatralny, a także zbadać pochodzenie Trix, trzech sióstr wiedźm rywalizujących z czarodziejkami. Chce również, aby serial był tak duży w Ameryce, jak w Europie, niezależnie od tego, czy będzie to serial animowany, czy aktorski.

Cała konwencjonalna filozofia na początku 2000 roku była przeciwko Winx Club, ale Straffi wierzył w serial — wierzył w kreskówkę dla dziewcząt o dziewczynach, wierzył w jasne i modne wizualizacje i wierzył w złożoną fabułę, która nie pasowała dyrektorom. Wspomina chwile sprzed ponad 20 lat, kiedy rozmawiał z przyjaciółmi dziennikarzami o swoim ówczesnym projekcie Tommy & Oscar, gdy właśnie zaczął tworzyć pierwsze szkice Winx Club .

„Mówiłem im: „Ok, Tommy i Oscar to fajna kreskówka, która dobrze sobie radzi w rankingach, ale uwierz mi, następna, którą przygotuję, będzie 20 razy bardziej znana i popularna” – śmieje się. „Czułem się bardzo arogancki! Ale nie ma marzeń bez pasji. Byłem bardzo przytłoczony sukcesem.”


© Tłumaczenie przygotowane przez Flamli tylko i wyłączenie dla WinxBlogger.pl
© Artykuł pochodzi ze strony www.polygon.com.

Komentarze

Anagan 13 czerwiec 2021 00:54:16
Dziękuję za tłumaczenie, bardzo miło się czytało w nocy. serce Tak naszła mnie myśl, że to niesamowite, jak z czyjejś idei, pomysłu, pasji powstało coś, co pamiętamy już tyle lat. Coś, do czego chce się wracać i coś, co jeszcze się nie skończyło. serce
muszkieterka 09 czerwiec 2021 06:20:36
Wtedy Netflix podsunął pomysł na program dostosowany do dwudziestoparolatków, co zaintrygowało Straffiego. Po namyśle wprowadzili serial do produkcji. Ponieważ film został nakręcony w Irlandii.
CHM TWIERDZENIE ŻE LEPSZY SERIAL Aktorski będzie lepszy starszych fanów??

No i to bardzo nieszczęśliwe zakończanie siódmego sezonu które nie pasowało do
mega słodkiego sezonu 7. Złe dla Trix które rzucono coś w rodzaju klątwy.
muszkieterka 09 czerwiec 2021 05:56:40
W ostatnich latach Rainbow ściśle współpracowało z Netflix, który jest gospodarzem nie tylko nowego, odmienionego World of Winx (który jest przeznaczony dla młodszej publiczności niż oryginalna kreskówka),
HEJ nigdy bym nie pomyślała że Word of WINX jest przeznaczona dla młodszego widza
niż oryginalny winx club. Bo wiem akcja sezonu była mocno wciągająca i miała wiele mrocznych elementów, które niestety przycięli w Polskiej wersji. I serial stracił niestety piękny mroczny urok. bo moim zdaniem był i jest bardziej +13.Takie moje zdanie.
clax7 08 czerwiec 2021 23:09:56
Jeśli Iginio wierzył i wierzy w sukcesy Winx, to my - ich fani, też wierzmy. Pamiętajcie zawsze trzeba mieć nadzieję, bo ona umiera ostatnia. uśmiech

Dodaj komentarz

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Oceny

Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 100% [1 Głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Witajcie na nowej wersji ShoutBox. Wszelkie problemy prosimy zgłaszać do administracji lub bezpośrednio do twórcy - Anagana.

Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać wiadomości.

^Flamli0
18:57:56 18.04.2024
zapraszam na kolejny komiks ze starą kreską :> KLIK
~EmilyWinxClub0
14:21:20 18.04.2024
Z tym Netlfixem to raczej o nową kreskówkę Rainbow chodziło, nie o reboot
~Vixen0
21:57:52 16.04.2024
20 lat temu to miałam 7 lat XD
~Vixen0
21:56:04 16.04.2024
W sumie 8 sezon podobał mi się za fabułę, i piosenki, 5/10 :>
~Vixen0
21:55:15 16.04.2024
Bo stara kreska, jak i fabuła pierwszego sezonu to święta jest
~Vixen0
21:54:30 16.04.2024
Mam nadzieję że to nie będzie jakaś marna kopia sezonu pierwszego XD
~Vixen0
21:53:04 16.04.2024
Winxa
~Vixen0
21:52:54 16.04.2024
Ciekawe czy będzie miał mega animacje, mam nadzieję że fabuła będzie tak dobra jak na początku Windą
~Vixen0
21:52:18 16.04.2024
Chce już 2025 rok aby obejrzeć ten sezon 9 dla nowego pokolenia XD
~Vixen0
21:52:01 16.04.2024
OMG
^Flamli0
21:43:22 16.04.2024
~kolec 257 16:19:42 16.04.2024 Zdanie się powinno zacząć z dużej litery. Mówię tu o newsie na samej górze
dobrze, że wytłumaczyłeś mi zasady poprawnej pisowni :]
~EmilyWinxClub0
18:40:09 16.04.2024
Przygotujcie się na to że reboot Winxa będzie totalnym pomieszaniem oryginalnego Winxa ze wszystkich sezonów, World of Winx oraz Fate.. aż głowa boli co oni nawyprawiali z tą marką
~EmilyWinxClub0
18:26:05 16.04.2024
W nowym komiksie stroje dziennie z 1/2 sezonu, na okładce Sirenix z 5 sezonu, w komiksie Sirenix z 8 sezonu w starej kresce, też bez zmiany koloru włosów i Selkie. Oni już stracili kontrole xd
~kolec 2570
16:19:42 16.04.2024
Zdanie się powinno zacząć z dużej litery. Mówię tu o newsie na samej górze.
~Vixen0
11:30:05 14.04.2024
Miałam ten magazyn placze
~Vixen0
11:29:48 14.04.2024
Ale nostalgia mi się włączyła
~Vixen0
11:29:40 14.04.2024
~Vixen0
10:29:25 14.04.2024
Same mocy. Powinno być samej
~Vixen0
10:28:55 14.04.2024
~Vixen0
10:28:50 14.04.2024
Ktoś tu zjadł literę
~Vixen0
20:06:25 13.04.2024
Zawsze można zamówić z zagranicy, ale to nie to samo bo nie każdy zna Włoski :>
~Vixen0
20:05:58 13.04.2024
Wielka szkoda że magazyny padły
^Flamli0
17:50:21 13.04.2024
~Vixen 14:06:57 13.04.2024 Wq to jeszcze komiksy w Polsce żyją ?
oj nie, od paru lat już nie ma
~Vixen0
14:08:44 13.04.2024
Najbardziej wspominam czasy Believixa
~Vixen0
14:08:01 13.04.2024
Ale ten czas leci :cry:
Regulamin
Archiwum
lekkieb. lekkie
wersja: 3.0.4
Ankieta
Chcecie, jak co roku, wziąc udział w wigilijnych podarunkac?

Tak
Tak
69% [9 Głosów]

Nie
Nie
8% [1 Głosuj]

Nie wiem
Nie wiem
23% [3 Głosów]

Głosów: 13
Rozpoczęta: 20/11/2023 08:49
Zakończona: 26/11/2023 18:48

Archiwum Ankiet

.