Winx Club: Wywiad z dyrektorem sprzedaży
Matteo Olivetti, dyrektor międzynarodowej sprzedaży w Rainbow Group, rozmawiał o nowościach w globalnej firmie, założonej przez Iginio Straffiego we Włoszech, oraz o magii biznesu, której można doświadczyć w różnych krajach. Zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem wybranych fragmentów z artykułu na temat marki Winx Club.
Rok 2020 był dla rynku bardzo wymagającym rokiem. Czym stał się Rainbow?
Rok 2020 był trudny dla wszystkich ze względu na pandemię, wahania kursów walut i rosnące koszty transportu. Mimo to jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, zwłaszcza z naszą wciąż żywą marką Winx Club, na którą te problemy nie miały wpływu. Nasza marka przedszkolna 44 Koty ma doskonałe oceny w telewizji i pomimo pandemii osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki komercyjne w Rosji i w wielu innych krajach.
Jakie wiadomości przygotowujesz dla marki Winx Club?
Będzie wiele nowości, zaczynając od wiadomości o poszerzeniu grupy docelowej. Po 17 latach obecności na rynku, Winx Club jest gotowe do komunikacji z młodymi dorosłymi. Główny serial dla dzieci nadal prezentuje doskonałe recenzje na kanale Karuzela, a w drugim semestrze będziemy mieli premierę pokazu na żywo w Rosji. Wyprodukowany zostanie przez People, wiodącą firmę w branży, a program ożywi magię Winx we wszystkich krajach. Nowości czekają nas również w 2022 roku.
Dlaczego zacząłeś pracować z młodymi dorosłymi? Opowiedz nam bardziej szczegółowo o swojej strategii.
Jak powiedziałem, marka z powodzeniem obecna jest na rynku od 17 lat i w tym czasie dorosło całe pokolenie fanów, z których starsi mają teraz 20-30 lat. Aktywnie monitorujemy bardzo lojalną, młodzieżową widownię w mediach społecznościowych, co później w konsekwencji zapoczątkowało rozwój strategii dla dorosłych fanów.
Jaka jest strategia wizerunku w odniesieniu do młodych dorosłych?
Pod względem graficznym kierujemy się "nostalgicznym” podejściem i zapewniamy licencjobiorcom materiały dotyczące pierwszych sezonów, ale partnerzy z kategorii "Moda" mogą interpretować zdjęcia zgodnie z aktualnymi trendami. Styl pierwszych sezonów odzwierciedla prawdziwe DNA marki i zawiera podstawowe wartości kreskówki, której nasi fani są lojalni.
Opowiedz nam o serialu Fate: The Winx Saga, która odniosła ogromny sukces na całym świecie.
Ta niezwykle udana seria po raz kolejny udowadnia siłę marki Winx Club. Serial jest częścią naszej strategii pracy z młodą widownią. Rainbow jest globalnym licencjodawcą Fate: The Winx Saga - a pierwsze duże partnerstwa w kategoriach "Wydawnictwo" i "Moda" zostały już zamknięte.
©vk.com/winxclubrus