Autor | Wspólne lekcje | ||
~rossattiee Użytkownik |
| ||
Hmm. Nie widziałam tu nic takiego, a pomyślałam, że może być to fajne. Otóż w tym temacie możemy sobie pomagać w lekcjach. Wiadomo, że każdy ma mniejsze lub większe problemy z lekcjami, a często nie mamy się do kogo zwrócić. Ktoś daje zadanie, ktoś rozwiązuje, niby proste, ale jednak będą drobne zasady głównie po to aby nie rozleniwić nikogo. Każdy kto bierze udział w tym "projekcie" na wstępie ma 3 punkty. Punkty możemy wykorzystać dając zadanie np jedno zadanie 1 punkty, dwa zadania 2 itd. Za zrobienie takiego zadania dla kogoś otrzymujemy 1 do 3 punktów, w zależności od stopnia zadania i np wyjaśnienia co i jak. Lista osób i ich punktów będzie na bieżąco aktualizowana w tym poście. Myślę, że to fajne, bo wiele osób może być lepszych np z matematyki, drudzy z polskiego, albo ktoś ma już takie zadanie i chce się nim podzielić. Oczywiście można wklejać treść jako link do zdjęcia, ale musi być ono wyraźne! Tak samo z odpowiedziami. Można również poprosić o wytłumaczenie danej rzeczy, gdy czegoś nie wiemy. No to tyle, mam nadzieję, że pomysł się spodoba i ułatwi komuś życie ^^. No i pamiętajmy, że dając coś z siebie też coś otrzymamy. rossattiee 3pkt Ps. Co sądzicie o pomyśle? Edytowane przez rossattiee dnia 02-10-2013 22:50 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Amy Użytkownik |
| ||
No to będę pierwsza. Mam dwa pytania z przedmiotu "Muzyka": - Kto stworzył i skrystalizował orkiestrę symfoniczną? - Kto jest stwórcą cyklu somatycznego inaczej formy sanatowej? Dobrze by było, gdy odpowiedź była podana z źródłem i jak najszybciej, bo mam to na jutro. (c) dla Flamli GRAFIKA || ASK | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Stella Użytkownik |
| ||
Orkiestra symfoniczna r11; zespół instrumentalny przeznaczony do wykonywania wielkich dzieł muzycznych: symfonii, koncertów, oper i baletów w czasie koncertów w teatrach muzycznych i na otwartym powietrzu. Do połowy XVIII wieku nie istniała standardowa obsada orkiestry. Wykształciła się na dworze elektora Palatynatu w Mannheim w połowie XVIII wieku. Podstawę orkiestry stanowił zespół instrumentów smyczkowych, tj. I i II skrzypce, altówka oraz wiolonczela zdwajana przez kontrabas. Wyraźnemu ograniczeniu uległa rola dętych, którą tworzyły flety, oboje i fagoty, a od 1782 roku klarnet. Instrumenty te dobarwiały brzmienie smyczków i dopiero w XIX wieku zaczęto powierzać im partie solowe. Waltornie grały początkowo przede wszystkim fundament harmoniczny, tym ważniejszy, że na znaczeniu straciło basso continuo. Orkiestra symfoniczna nigdy nie uzyskała ustalonego składu. Jej konfiguracja i liczebność podlega stałym przemianom, acz istnieje pewien standard, sięgający przeciętnie około stu osób, wystarczający do wykonywania większości XIX- i XX-wiecznego repertuaru. Orkiestrą symfoniczną kieruje dyrygent. Tyle znalazłam na"Wikipedii". Calutki zestaw (c) Chand (Widżilia) | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
użytkownik usunięty |
| ||
Potrzebuję listę wszystkich bohaterów książki pt."Władca Pierścieni. Drużyna Pierścienia". Jednakże do każdego bohatera proszę o jedno charakteryzujące go zdanie, np. Gandalf - Czarodziej, który opowiedział Frodowi o Pierścieniu. Jeden z członków Drużyny Pierścienia. Nie chodzi tutaj o moje lenistwo, czy też nie chciejstwo. Po prostu wypożyczyłam książkę z dokładnym tłumaczeniem Jerzego Łozińskiego, gdyż to było jedyne wydanie, a w drugiej bibliotece w ogóle jej nie było. Lekturę tą będę omawiać z nazwami, które z oryginału są nazwami angielskimi. Na przykład u mnie w książce zamiast Shire jest Włość. Jeśli nie byłoby to kłopotem to prosiłabym o jeszcze nazwy własne, ale to już jak kto może. Jest to bardzo pilne zadanie i nagrodzę je 3 punktami. POTRZEBNE NA JUŻ, ALE OSTATECZNY TERMIN TO SOBOTA. Edytowane przez dnia 12-02-2014 18:40 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Sophie Użytkownik |
| ||
Jezu, ale masz głupie tłumaczenie. Według mnie to tak, jakby np. akcja książki działa się w Nowym Jorku i tłumacz by przełożył na polski angielskie nazwy ulic. Nazwy na bank są dobre, bo posługiwałam się moją książką ;3. Frodo Baggins - hobbit, który niesie Jedyny Pierścień do Mordoru, by go zniszczyć. Należy do Drużyny Pierścienia. Pippin (pełne imię to Peregrin Tuk) - hobbit, jego najlepszym przyjacielem jest Merry. Członek Drużyny Pierścienia. Merry (Meriadok Brandybuck) - członek Drużyny Pierścienia, hobbit mieszkający w Shire. Sam (Samwise Gamgee) - zakochany w Róży Cotton, podsłuchał rozmowę Froda i Gandalfa. Opiekuńczy wobec Froda, członek Drużyny Pierścienia. Bilbo Baggins - przybrany ojciec Froda. Przyjaciel Gandalfa, a także krasnoludów i elfów. To on na początku miał Pierścień. Gandalf Szary - czarodziej, członek Białej Rady (potem chyba jest jej przewodniczącym, ale nie umiem znaleźć tego fragmentu). Członek Drużyny Pierścienia. Sauron (tytułowy Władca Pierścieni) - podstępnie stworzył Jedyny Pierścień, dzięki temu mógł panować nad pozostałymi. Ukazuje się jako Oko Saurona. Aragorn - członek Drużyny Pierścienia, następca tronu Gondoru. Zakochany w Arwenie. Legolas - książę leśnych elfów z Mrocznej Puszczy (syn Thranduila), członek Drużyny Pierścienia. Elrond - półelf, jest władcą Rivendell. Galadriela (nie cierpię jej xD) - podarowała członkom Drużyny Pierścienia różne dary, należy do Elfów Wysokiego Rodu. Gimli - krasnolud, poprosił Galadrielę o kosmyk włosów. Członek Drużyny Pierścienia. Czarni Jeźdźcy (w książce jest jeszcze jedna nazwa: "Nazgule", z ^ nad "u") - zniewoleni przez Saurona, podążający tropem Pierścienia. Arwena - córka Elronda, półelfka, zakochana w Aragornie. Saruman - panuje nad Isengardem, przewodniczący Białej Rady, zdrajca. Boromir - członek Drużyny Pierścienia, ginie pod koniec pierwszej części. Ma brata, Faramira. Gollum (Smeagol, z kreską nad "e") - istota ciągle podążająca za Pierścieniem i pożądająca go. Hm, chyba wszyscy. Bo osobno mieszkańców Shire chyba nie musisz wypisać? xD A teraz nazwy: - Shire - Rivendell - Bree (wioska, znajduje się w mieście Eriador) - Mordor - Moria - Lothlórien - Anduina (ta rzeka) - Góry Szare, Góry Mgliste - Isengard - Stary Las - Wichrowy Czub - Góra Przeznaczenia (jest tylko wspominana, ale napisałam) - Amon Hen | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~YouStee Użytkownik |
| ||
Wypisz 10 osiągnięć cywilizacyjnych Inków. Mam 5, help! Stella literalnie ukształtowała moją osobowość (c) chand Edytowane przez YouStee dnia 13-02-2014 18:05 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Smoczy_Plomien Użytkownik |
| ||
- Stawiali ogromne budowle w górach - Podbili wiele sąsiednich plemion - Zajmowali się rolnictwem - Nawadniali pola - Stosowali nawozy - Na stokach gór zakładali uprawne tarasy - Hodowali zwierzęta domowe - Wprowadzili w swoim państwie własny kalendarz - Prowadzili częste obserwacje astronomiczne - Posiadali ogromny talent w dziedzinie budownictwa - W wysokich górach zbudowali ogromną sieć dróg - Utworzyli sprawną komunikacje pocztową - Stosowali system sygnalizacji - Posiadali dużą wiedzę medyczną - Wprowadzili własne prawo - Wprowadzili system pisania i liczenia polegający na wiązaniu sznurków (c) ja, hehe Zapraszam: - moje opowiadanie - Zmierzch bogów - mój blog - W zakamarkach mojej duszy Edytowane przez Smoczy_Plomien dnia 13-02-2014 18:17 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Amy Użytkownik |
| ||
Wypisz zespoły wokalne, instrumentalne i wokalno - instrumentalne występujące w operze. (c) dla Flamli GRAFIKA || ASK | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Suzanne Moderator |
| ||
Dobra. Teraz ja potrzebuje pilnie pomocy! Bierzemy teraz na chemii te wszystkie wiązania pierwiastków(kowalencyjne, jonowe itd.) i na zadanie mieliśmy narysować tlenek glinu(wzór - Al2O3) i te wszystkie wiązania. Chodzi o to, że trochę mi się nie zgadza liczba elektronów. Bo glin ma się upodobnić do najbliższego gazu szlachetnego(w tym przypadku jest to chyba Aron, ale nie pamiętam dokładnie, bo nie mam przy sobie układu - jestem za leniwa by zejść na dół). Mógłby mi to ktoś rozrysować(chodzi mi o elektrony na powłokach i jak one się stykają z drugim pierwiastkiem)? | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Adelia Użytkownik |
| ||
Amy napisał/a: Wypisz zespoły wokalne, instrumentalne i wokalno - instrumentalne występujące w operze. Przeszukaj te oto tu strony może coś znajdziesz: Jeden Dwa Chyba pomogłam jakoś. Edytowane przez Adelia dnia 03-03-2014 18:24 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Sophie Użytkownik |
| ||
Mam problem z zadaniem... z religii. Tak, z religii. Jakie mam wartości, że jestem nadzieją świata (co jest we mnie wartościowego)? Niby banalne pytanie, ale odpowiedzieć nie umiem. Odpowiedź nie musi być zgodna z prawdą (bo niby skąd nauczyciel będzie wiedzieć, że kłamię?), może być kompletnie zmyślona. | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~IcyJus Użytkownik |
| ||
Napisz, że masz w sobie wartości takie jak: miłość do rodziców albo szacunek dla innych ludzi, albo że chodzisz do kościoła i podsumuj, że te wartości są nadzieją dla następnego pokolenia, bo za chwilę ty będziesz autorytetem dla młodych, np. swoich dzieci i będą brać z ciebie przykład w przyszłości. Mam nadzieję, że pomogłam. Stosuj przecinki. Edytowane przez IcyJus dnia 03-05-2014 11:10 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~MrDark Użytkownik |
| ||
Sophie, to naprawdę nie jest trudne. Każdy ma w sobie coś dobrego i o tym napisz. Pomyśl, w czym jesteś dobra i co to daje innym . Jestem pewny, że nie musisz zmyślać . Edytowane przez Smoczy_Plomien dnia 03-05-2014 11:06 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Smoczy_Plomien Użytkownik |
| ||
Pilnie potrzebuję przetłumaczenia tekstu poniżej na język angielski. Pliska, pomóżcie. Potrzebuję tego na poniedziałek, więc czas max do jutra. W przyszłości dziura ozonowa powiększy się, dlatego ludzie będą bardziej szanować przyrodę. Zagrożone gatunki flory i fauny nie będą już zagrożone. W szkołach zamiast książek będą używane tablety. Komputery będą miały wyświetlane w powietrzu ekrany, obsługiwane będą poprzez dotyk i głos. Mało ludzi będzie czytać książki lub ćwiczyć. Zostaną zbadane dokładnie inne planety, a także nowe zostaną odkryte oraz ogromne gwiazdy, jak Słońce. Ludność znacznie się zmniejszy. Jeśli ktoś nie będzie w stanie przetłumaczyć niektórych zdań, to można zmienić słowa, tylko proszę o poinformowanie mnie o tym. (c) ja, hehe Zapraszam: - moje opowiadanie - Zmierzch bogów - mój blog - W zakamarkach mojej duszy | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Paula Użytkownik |
| ||
Smocza, postaram Ci się pomóc. Przetłumaczę i wyślę na PW. | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Rebecca Użytkownik |
| ||
Smoczy_Plomien napisał/a: Pilnie potrzebuję przetłumaczenia tekstu poniżej na język angielski. Pliska, pomóżcie. Potrzebuję tego na poniedziałek, więc czas max do jutra. W przyszłości dziura ozonowa powiększy się, dlatego ludzie będą bardziej szanować przyrodę. Zagrożone gatunki flory i fauny nie będą już zagrożone. W szkołach zamiast książek będą używane tablety. Komputery będą miały wyświetlane w powietrzu ekrany, obsługiwane będą poprzez dotyk i głos. Mało ludzi będzie czytać książki lub ćwiczyć. Zostaną zbadane dokładnie inne planety, a także nowe zostaną odkryte oraz ogromne gwiazdy, jak Słońce. Ludność znacznie się zmniejszy. Jeśli ktoś nie będzie w stanie przetłumaczyć niektórych zdań, to można zmienić słowa, tylko proszę o poinformowanie mnie o tym. In the future the ozone hole will expand, therefore people more will respect the nature. Endangered species of the flora and faunas won't already be endangered. There will be used tablets at schools instead of books. Computers will have screens shown in air, will be supported through the touch and the voice. Few people will be reading books or to exercise. Examined exactly other planets will stay, as well as discovered and huge stars will be new, like the Sun. The population much will reduce. Zmieniłam troszkę na: "W przyszłości dziura ozonowa się rozwinie, dlatego ludzie więcej uszanują naturę. Gatunku zagrożonej flory i faun już nie będą stanowić zagrożenia. Będą używane tablety w szkołach zamiast książek. Komputery będą mieć ekrany pokazane w powietrzu, zostanie przez dotknięcie i głos. Niewielu ludzi będzie czytać książki albo ćwiczyć. Zbadane dokładnie inne planety zostaną, jak również odkryte i potężne gwiazdy będą nowe, jak Słońce. Populacja dużo zredukuje." No, nie wiem czy może być xdd. | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Smoczy_Plomien Użytkownik |
| ||
Rebecca napisał/a: Smoczy_Plomien napisał/a: Pilnie potrzebuję przetłumaczenia tekstu poniżej na język angielski. Pliska, pomóżcie. Potrzebuję tego na poniedziałek, więc czas max do jutra. W przyszłości dziura ozonowa powiększy się, dlatego ludzie będą bardziej szanować przyrodę. Zagrożone gatunki flory i fauny nie będą już zagrożone. W szkołach zamiast książek będą używane tablety. Komputery będą miały wyświetlane w powietrzu ekrany, obsługiwane będą poprzez dotyk i głos. Mało ludzi będzie czytać książki lub ćwiczyć. Zostaną zbadane dokładnie inne planety, a także nowe zostaną odkryte oraz ogromne gwiazdy, jak Słońce. Ludność znacznie się zmniejszy. Jeśli ktoś nie będzie w stanie przetłumaczyć niektórych zdań, to można zmienić słowa, tylko proszę o poinformowanie mnie o tym. In the future the ozone hole will expand, therefore people more will respect the nature. Endangered species of the flora and faunas won't already be endangered. There will be used tablets at schools instead of books. Computers will have screens shown in air, will be supported through the touch and the voice. Few people will be reading books or to exercise. Examined exactly other planets will stay, as well as discovered and huge stars will be new, like the Sun. The population much will reduce. Zmieniłam troszkę na: "W przyszłości dziura ozonowa się rozwinie, dlatego ludzie więcej uszanują naturę. Gatunku zagrożonej flory i faun już nie będą stanowić zagrożenia. Będą używane tablety w szkołach zamiast książek. Komputery będą mieć ekrany pokazane w powietrzu, zostanie przez dotknięcie i głos. Niewielu ludzi będzie czytać książki albo ćwiczyć. Zbadane dokładnie inne planety zostaną, jak również odkryte i potężne gwiazdy będą nowe, jak Słońce. Populacja dużo zredukuje." No, nie wiem czy może być xdd. Wiesz co, niezbyt mi to pasuje. Trochę źle mnie zrozumiałaś. Przykładem są te zwierzęta i rośliny. Chodziło mi, że będzie ich coraz więcej i nie będą już pod ochroną, a nie że nie będą stanowić zagrożenia xdd. Niektóre zdania nie są logiczne. Jednakże bardzo Ci dziękuję za pomoc. Wiem, że chciałaś pomóc. (c) ja, hehe Zapraszam: - moje opowiadanie - Zmierzch bogów - mój blog - W zakamarkach mojej duszy | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Rebecca Użytkownik |
| ||
Spk, Smocza . Yhm, teraz moje udręki z angielskiego. Też tłumaczenie xdd. Mam przetłumaczyć jakiś wiersz, hm, będzie on o... przyjaźni! "Serce nie musi być duże - by przyjaźń dawało. Wystarczy takie maleńkie - żeby uczucia skrywało. Więc moje serce - choć jak muszelka malutkie, Jest pełne zmysłów i uczuć - i jak płomień cieplutkie. Serce jest jak ogród, - w którym rosną przyjaźni kwiaty, I każdy kto pielęgnuje je - jest to człowiek bogaty." ------------------------ "Ma Przyjaźń zasypie srebrnymi chwilami, mruga do ciebie czarem, sercem, łzami... zasieje nasionka w ogródku, kanciastym, zapisze rozdział, kolejny, dwunasty!... Raz zburzy w zwątpieniu, co podarowała, zebrała perełki, cierpliwie kochała... lecz także naprawi, sceruje, przytuli, gdy serce dostrzeże pęknięte przez bóle! Bo przyjaźń ma twarze jak posągi greckie, (w tych oczach uczucia, rzeźbione, są wieczne!) zachwyca mądrością, zapomnieć nie może, że zagubiłeś perełkę gdzieś w drodze... Poczeka, pomyśli, i rękę znów poda, choć w sercu jest zamieć i nie ta...pogoda, bo Przyjaźń jest większa nawet od miłości! Magię swą ukryła w czynie, pieśni, w złości..." Wiem, głupie mam te zadania. Ktoś pomoże? EDIT. Wiersze nie są mojego autorstwa. Edytowane przez Rebecca dnia 17-05-2014 19:09 | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Paula Użytkownik |
| ||
Moja wersja. Może Ci się spodoba, może nie. In the future, the ozone hole will increase, so people will have more respect to the nature. Endangered species of flora and fauna will be safe. In the schools, instead the books, will be used tablets. Computers will be displayed in the air screens and will be operated by touch and voice. Few people will read a books, or practice. Other planets will be carefully examined, and also will be uncovered the new planets and a huge stars, like a Sun. The population will be significantly reduced. W przyszłości zwiększy się dziura ozonowa, więc ludzie będą mieli więcej szacunku dla przyrody. Zagrożone gatunki flory i fauny będą już bezpieczne. W szkołach, zamiast książek będą używane tablety. Komputery będą miały wyświetlane w powietrzu ekrany oraz będą obsługiwane przez dotyk i głos. Mało ludzi będzie czytać książki lub ćwiczyć. Inne planety zostaną dokładnie zbadane, a także zostaną odkryte nowe planety i ogromne gwiazdy, jak Słońce. Ludność znacznie się zmniejszy. | |||
Autor | RE: Wspólne lekcje | ||
~Smoczy_Plomien Użytkownik |
| ||
Yuki napisał/a: Moja wersja. Może Ci się spodoba, może nie. In the future, the ozone hole will increase, so people will have more respect to the nature. Endangered species of flora and fauna will be safe. In the schools, instead the books, will be used tablets. Computers will be displayed in the air screens and will be operated by touch and voice. Few people will read a books, or practice. Other planets will be carefully examined, and also will be uncovered the new planets and a huge stars, like a Sun. The population will be significantly reduced. W przyszłości zwiększy się dziura ozonowa, więc ludzie będą mieli więcej szacunku dla przyrody. Zagrożone gatunki flory i fauny będą już bezpieczne. W szkołach, zamiast książek będą używane tablety. Komputery będą miały wyświetlane w powietrzu ekrany oraz będą obsługiwane przez dotyk i głos. Mało ludzi będzie czytać książki lub ćwiczyć. Inne planety zostaną dokładnie zbadane, a także zostaną odkryte nowe planety i ogromne gwiazdy, jak Słońce. Ludność znacznie się zmniejszy. Dziękuję Ci, jesteś kochana. Nie wiem, jak Ci się odwdzięczę. Jest świetnie. Sorry, za krótki post. (c) ja, hehe Zapraszam: - moje opowiadanie - Zmierzch bogów - mój blog - W zakamarkach mojej duszy | |||
Skocz do Forum: |
Witajcie na nowej wersji ShoutBox. Wszelkie problemy prosimy zgłaszać do administracji lub bezpośrednio do twórcy - Anagana.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać wiadomości.
.